Last Update: 07/06/2023
研究領域:
国土計画,航空輸送市場分析,空港計画,港湾計画,マネジメントなど.
研究論文一覧:
【書籍】1.社会公共政策への提言(分担執筆):「第4章,高度知識社会の新しい都市・地域政策を」の「国 際レベルで進展するハブ・スポーク化」,「海運の航路ネットワーク」執筆分担(p.130-p.138),第4章執筆者:小林潔司,多々納裕一,奥村誠,福山敬,竹林幹雄, 日刊工業新聞社, 2001.
2. 新領域土木工学ハンドブック(分担執筆):7.5.1 国際社会におけるコミュニケーション,7.5.6 情報技術の発展と都市構造,朝倉書店,2002.
3. 航空の経済学(分担執筆):第12章 航空研究における工学的視座(1-4節),村上英樹他編著,ミネルヴァ書房,2006.03.
4. 交通工学(分担執筆):飯田恭敬,北村隆一編著,オーム社,2008.11.
5. 変貌するアジアの交通・物流(分担執筆),黒田勝彦ほか編著,技報堂出版,2010, 2.
6. これだけは知っておきたい社会資本アセットマネジメント(分担執筆),古田均他共著,森北出版,2010.7.
7John D. Bitzan, James. H. Peoples Jr., Wesley W. Wilson 編著:Advances in Airline Economics Vol. 5- Airline Efficiency, Chapter 8, Air Transport and High Speed Railway: How Would Collaboration Affect Service Performance?, 197-220, Emerald Publishing, 2016.
8. 土木計画学ハンドブック編集委員会編:土木計画ハンドブック(分担執筆:I編3.1.1 [4]ネットワークデザインに関わる基礎数学,II編10章空港計画(主査),10.1 概論,10.3 航空輸送市場分析の基本的視点,10.4 ネットワーク設計と空港計画,11.3.3 [3] モード間競争と港湾),コロナ社. 2017.
9.みなとのインフラ学 (第13章 港湾の環境政策と新エネルギー 担当執筆), 成山堂書店, 2020.
【論文】
(2023)
1. Ryohei Yamamoto, Mikio Takebayashi: Alliance and network in maritime shipping
industry, Maritime Policy & Management, 1-19 (https://doi.org/10.1080/03088839.2023.2224326).
2. M. Takebayashi, K. Ishiguro, M. Onishi: Sea-and-air cargo transport
and its impact on environment, 26th ATRS World Conference (ID=199).
3. K. Ishiguro, H. Ishihara, M. Takebayashi: Sea and Air Intermodal Freight
Transport from East Asia to North America: From the viewpoint of cost-efficiency, 26th ATRS World Conference (ID=93)
4. Ishihara, H., Ishiguro, K., Takebayashi, M.: Feasibility Analysis of
International Sea–Air Transport on the Export Cargo from East Asia to North
America, EASTS 2023 in Malaysia.
5. Kakimoto, E., shiguro, K., Takebayashi, M.: Evaluation of Tranquility
Improvement on Liner Ferry Service -Case Study on the Amami Islands in
Japan-EASTS 2023 in Malaysia.
(2022)
1. Solodova, A., Takebayashi, M., Onishi, M., Iguchi, M., 2022. Flight trajectory analysis: the case of 2020 Mt. Taal, the 25th International
Conference of ATRS, Antwerp, Belgium (paper ID: 274).
2. Onishi, M., Takebayashi, M., 2022. Multimodal Transport with Free Trade Zone: the case of sea-and-air transport,
the 25th International Conference of ATRS, Antwerp, Belgium. (paper ID:
51)
3. Yamaguchi, H., Takebayashi, M., 2022. Modeling the airport and airline choice
behavior:
4.Tam Thi Anh Tran, Mikio Takebayashi: Shipper’s
Port Choice Behavior in South Viet Nam: Discrete Choice Approach, Journal of
the EASTS, vol. 14, 881-895, 2021.
(2021)
1. Mikio Takebayashi, Shinya Hanaoka: Efficient inter-port cooperation considering port congestion and port charge, Maritime Transport Research 2 (ID 100011), 1-13, 2021 (https://doi.org/10.1016/j.martra.2021.100011).
2. Mikio Takebayashi: Workability of a multiple-gateway airport system
with a high-speed rail network, Transport Policy 107, 61-71, 2021 (https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2021.04.019).
3. Mikio Takebayashi, Masamistu Onishi, Masato Iguchi: Large volcanic eruptions
and their influence on air transport: The case of Japan, Journal of Air
Transport Management 97 (ID102136), 2021 (https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2021.102136).
4. Mikio Takebayashi, Hiromichi Yamaguchi: Managing a
multiple-gateway airport system with super high-speed rail, Journal of Air
Transport Management 99 (ID102177), 2021 (https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2021.102177).
(2020)
1.令和元年度科学研究費助成金「令和元年 台風15号による停電の長期化に伴う影響と風水害に関する総合調査」報告書 第6章 交通分野(共著).
(2019)
1.木俣順,竹林幹雄:東南アジア航路の国内寄港地集約に関するネットワーク分析,運輸政策研究,1-14(J-STAGE早期公開版,2019年4月18日),2019.
2. Mikio Takebayashi, Masamitsu Onishi: Response to the comment, Transportation
Research Part A 125, 167-168, 2019
3. Mikio Takebayashi: Inviting Cargo Hub and Airport Consortium, ATRS 2019, VU Amsterdam, Amsterdam,
Netherlands (Paper ID: 108)
4. 竹林幹雄:大規模火山噴火による航空輸送への影響:桜島噴火の場合,自然災害科学38-3,336-341,2019.
5. Jun Kimata, Mikio Takebayashi: How to Establish West Japan-ASEAN RORO Ship
Route?: Based on Network Analysis, Journal of the EASTS 13, 2278-2294.
(2018)
1. Mikio Takebayashi: Managing airport charges under
the multiple hub network with high speed rail: considering capacity and gateway
function, Transportation Research A 112, 108-123, 2018.
2. Mikio Takebayashi: Managing the multiple airport system with high speed rail network and the
big market of inbound travelers: Case of Tokyo Metropolitan Area, ATRS
2018, Seoul, Korea (paper ID=69).
3. Mikio Takebayashi, Masamitsu Onishi: Managing
reliever gateway airports with high-speed rail network, Transportation Research
Part A 118, 133-146, 2018.
4. 木俣順,竹林幹雄:日本荷主の海上輸送ニーズの変化に関する考察-我が国発東南アジア向け輸出コンテナ貨物を対象とした3時点比較分析-,運輸政策研究,1-9(WEB早期公開版,2018年11月29日),2018.
(2017)
1. Thi Anh Tam TRAN, Mikio TAKEBAYASHI: Feasibility Analysis of Partial Cooperation between Government and Port in the Multiple Port System, 運輸政策研究Vol. 20, 1-10, 2017 (WEB公開版).
2. Mikio Takebayashi: Managing the Reliever Gateway Airports with High Speed
Rail Network, ATRS 2017, Antwerp, 2017 (paper ID = 86).
3. 竹林幹雄:羽田空港の国際線容量拡張のネットワークへの影響,国民経済雑誌,第216 巻第1 号,39-50, 2017.
4. Jun Kimata, Makoto Choji and Mikio Takebayashi: Economic Advantage/Disadvantage
of Oversea Transshipment: Case of Japan-North American Container Cargo
Transport Market, Proc. of 12th International
Conference of EASTS, Ho Chi Minh City, Viet Nam, 2017 (Web download) .
5. 木俣順,竹林幹雄:北米輸出コンテナ貨物の海外トランシップによる荷主便益の計量に関する研究,沿岸域学会誌,Vol.30, No. 3, 67-78.
(2016)
1. 竹林幹雄:我が国の航空輸送の現状とこれから,SCOPENET Vol. 74, 3-7.
2. 竹林幹雄:ASEAN貿易構造の変化とわが国の物流への影響,ひょうご経済アジアビジネスコンパス Vol. 4, 2-5.
3. Mikio Takebayashi: How could the collaboration between airport and high speed rail affect the market?, Transportation Research A 92, 277-286.
4. Mikio Takebayashi: Managing Airport Charges under the Multiple Hub Network, Proc. of ATRS 2016, Rhodes, Greece (ID=210).
5. 竹林幹雄:神戸港の『今』と『これから』,都市政策,第166号,14-22.
1. 竹林幹雄,黒田勝彦:関西3空港における国内航空旅客需要に関する研究,運輸政策研究, Vol.11, No.4, 21-29.2.
2. Mikio Takebayashi: Airlines’ Behavior for choice of aircraft size and network design: bi-level model, Proc. of ATRS 2009, Abu Dhabi.
.
1. 石倉智樹,竹林幹雄:空港容量と運航規制の制約を考慮した国際航空ネットワーク市場の定量的政策分析手法の提案, 国土技術政策総合研究所研究報告, No. 34, Dec. 2007.
2.古田均,保田敬一,築山勲,竹林幹雄:消費者余剰を考慮した道路橋RC床版の最適補修対策,構造工学論文集,Vol. 54A, 142-151,2008.
3. 石倉智樹,竹林幹雄:羽田空港への国際定期航空路線乗り入れによる航空市場への影響分析,土木学会論文集D,Vol. 64,No. 3,432-446,2008.
1. Mikio Takebayashi (2007): Management of the Multiple Airport System: Case of Osaka Metropolitan Area, WCTR2007 (CDROM).
2. Mikio Takebayashi (2007): Competitiveness of Japanese International Airports, ATRS2007 (CDROM).
3. Mikio Takebayashi, Hazuki Miyamoto and Takamasa Iwai (2007): Port Rivalry and Its Future: in the sense of "Co-opetition," 2nd International Conference of Transport and Logistics/T-LOG 2007.
4.竹林幹雄,黒田勝彦:ネットワーク均衡分析による関西3空港における機能分担に関する考察,土木計画学研究論文集,No.24, 427-436,2007.
1. Mikio Takebayashi, Katsuhiko Kuroda, Shingo Hara and Hazuki Miyamoto: NETWORK EQUILIBRIA ANALYSIS OF INTERNATIONAL MARITIME CONTAINER TRANSPORT MARKET FOR PORT MANAGEMENT POLICY, 3rd International Conference on Maritime Transport, 679-689, Barcelona.
2. Mikio Takebayashi and Katsuhiko Kuroda: Multiple Airport System and Management Policy: Case of Osaka Metropolitan Area, ATRS2006 (CDROM).
3. Mikio Takebayashi and Katsuhiko Kuroda (2007): Evaluation of the market potential of Asian airports under liberalization in the intra-Asian market, Structural Change in Transportation and Communications in the Knowledge Society, Edited by Kiyoshi Kobayashi, T.R. Lakshmanan and William P. Anderson, 185-208, Edward Elger Publishing.
(2005)
1. Mikio Takebayashi, Katsuhiko Kuroda, Naoki Kurosawa and Shohei Mizobata: DELAY RECOVERY IN AIR TRANSPORT HUB-SPOKES NETWORK SYSTEM CONCERNING HUB-TO-HUB SCHEDULE CONFLICT, Jnl. of EASTS 2005, 679-692
2. Mikio Takebayashi and Adib Kanafani: Network Competition in Air Transportation Markets: Bi-level approach, Global Competition in Transportation Markets: Analysis and Policy Making, edited by Adib Kanafani and Katsuhiko Kuroda, Elsevier JAI, 101-120.
3. Katsuhiko Kuroda, Mikio Takebayashi and Toshiaki Tsuji: International Container Transportation Network Analysis Considering Post-Panamax Class Container Ships, Global Competition in Transportation Markets: Analysis and Policy Making, edited by Adib Kanafani and Katsuhiko Kuroda, Elsevier JAI, 369-391.
4. 竹林幹雄:ローコストキャリアの行動を考慮した航空旅客輸送市場のモデル化,土木計画学研究論文集No.22, 609-616.
5. 竹林幹雄,黒田勝彦,黒沢直紀,溝端翔平:ハブ・スポーク型ネットワークにおける遅延リカバリ問題の解法,土木計画学研究論文集No.22, 625-632.
6. 竹林幹雄,黒田勝彦,金井仁志,原進悟:グローバル・アライアンス間の競争を考慮した国際コンテナ貨物輸送市場モデルの開発とその適用,土木学会論文集, No.800//VI-69, 51-66.
(2004)
1. Mikio Takebayashi: The Network Competition in Air Transport Market: Bi-level approach, ATRS 2004 (CD-ROM)
2. Katsuhiko Kuroda and Mikio Takebayashi: Equilibrium Approach on International Maritime Transport Market by Concerning Sea Way Route Making Strategy, WCTR 2004 (CD-ROM)
3. Katsuhiko Kuroda, Mikio Takebayashi, Shingo Hara and Mamoru Fukumoto:Equilibrium Approach on International Maritime Transport Market under Global Carrier's Alliances, International Conference on Maritime Transport and Logistics, Dalian, 7-19.
(2003)
1. 竹林幹雄:離発着数と滑走路舗装劣化との相互作用を考慮した複数滑走路の最適維持・補修計画,土木学会論文集, No.744/IV-61, 51-59
2.竹林幹雄,黒田勝彦,三好礼子,吉永保子:カボタージュ規制緩和が航空旅客流動に与える影響分析,土木計画学研究・論文集, Vol. 20, No.3, 619-627
3. 黒田勝彦,竹林幹雄,宮脇信英,宮地賢次:港湾間競争を考慮したホーチミン港における港湾政策・開発に関する研究,土木計画学研究・論文集, Vol. 20, No.3, 711-719
4. 竹林幹雄,黒田勝彦,杉田孝,吉田純土:キャンセルおよびオーバーブッキングを考慮した最適座席数供給量決定問題に関する基礎的研究,土木計画学研究・論文集, Vol. 20, No.3, 613-618
5.Mikio takebayashi, Katsuhiko Kuroda and Reiko Miyoshi: MODEL APPROARCH FOR EVALUATION OF RELAXATION OF CABOTAGE RIGHTS IN EASTERN ASIA AIR TRANSPORT MARKET, Jnl. of EASTS 2003
6. 竹林幹雄・黒田勝彦:世界の航空市場の動向とわが国の空港政策,会計検査研究, Vo.28, 113-126
(2002)
1. Katsuhiko Kuroda, Mikio Takebayashi and Toshiaki Tsuji: International Container Transportation Network Analysis Considering the Post-Panamax Class Container Ship, Proc. of PIANC 2002 , 1141-1155.
(2001)
1. 竹林幹雄,黒田勝彦,鈴木秀彦,宮内敏昌:完全競争市場として見た国際航空旅客輸送市場のモデル分析,土木学会論文集,No.674, IV-51, 35-48.
2. 黒田勝彦,竹林幹雄,武藤雅浩,大久保岳史:ポストパナマックス級コンテナ船導入が外航コンテナ輸送市場に与える影響分析,土木学会論文集,No.667, IV-50, 123-136.
(2000)
1. 春名攻, 竹林幹雄, 滑川達:地域経済シミュレーションを内蔵したマルチプロジェクト計画システムの開発とその適用,土木学会論文集 No.646, IV-47, 13-25.
2. Mikio Takebayashi and Katsuhiko Kuroda: Equilibrium Analysis of Asian-Pacific Container Transportation Market-Discussion of the Relation of the Chinese and Japanese Ports-, Proc. of 2nd APTE, APTE 2000, Vol.1, 80-88.
3. 黒田勝彦,竹林幹雄,武藤雅浩,大久保岳史,辻俊昭:外航定期コンテナ流動予測モデルの構築とアジア期間航路への適用,土木学会論文集No.653, IV-48, 117-131.
4. Kiyoshi Kobayashi and Mikio Takebayashi: Exploiting Gateway Externality: the Future of Osaka/ Kansai, “Gateway to the Global Economy” edited by A.E. Andersson and D.E. Andersson, E. Elger.
5. Mikio Takebayashi, Katsuhiko Kuroda, Kaoru Takebayashi, Hidehiko Suzuki and Toshimasa Miyauchi: Functional Role of International Airports in Eastern Asia under Deregulated Air Market, Proc. of 6th World Conference of RSAI (CD-ROM).
(1999)
(1998)
(1997)
(1996以前)
【講演・概要など】
(2015)1. 横尾俊宏,竹林幹雄:品目別貨物フローに着目したアジア発着国際海上コンテナ輸送に関する一考察,第37回土木計画学研究講演会,2008.
2. 竹林幹雄 :関西3空港における棲み分けと需要誘導の可能性,大阪湾国際物流研究会における講演, 2008.08.
3. 横尾俊宏, 竹林幹雄: 品目別貨物フローに着目した国際海上コンテナ輸送市場モデルの構築, 第38回土木計画学研究講演会, 2008, 11.
4. 八木大介, 竹林幹雄: メガ・ターミナル・オペレータが参入したコンテナターミナルの生産効率性に関する実証研究, 第38回土木計画学研究講演会, 2008, 11.
5. 竹林幹雄:滑走路容量の影響を考慮した航空会社の機材選択・ネットワーク形成に関するモデル分析, 第38回土木計画学研究講演会, 2008, 11.
6. Mikio Takebayashi: Evaluating the Hub-Spokes Network for Air Cargo Transport: Single Hub vs. Dual Hub, T-LOG2008 Seminar, 2008.
1.竹林幹雄:アセットマネジメントにおける『厚生』の概念と計算方法,北海道土木技術会 鋼道路 橋研究委員会 技術講演会「地方公共団体における橋梁維持管理について」
2. .竹林幹雄,津田俊介:シームレス・アジア時代における空港のゲートウェイ機能評価のための分析手法,第35回土木計画学研究講演会,2007.
3. Mikio Takebayashi:Competitiveness of Japanese Airports in Pacific Gateway, 1st International Seminar on Airline and Airport Management, 2007.
4. 竹林幹雄:KIXのエアカーゴ・ゲートウェイ空港化に向けて,ミニ特集KANSAI ひと・もの ゲートウェイ,土木学会誌8月号,2007.
5. Tomoki Ishikura and Mikio Takebayashi: Sketching New International Air Transport Market: How will Airline’s Strategy Change After the Internationalization of HND, 1st International Seminar on Airline and Airport Management, 2007.
6. 坂上聡史,竹林幹雄:九州発着近距離国際航空旅客市場のシミュレーション化,第36回土木計画学研究講演会,2007.
(2006)
1. 竹林幹雄:複数空港時代における空港間の機能分担:ネットワークデザインの視点から,第33回土木計画学研究講演会
2. 岩井孝真,竹林幹雄,黒田勝彦,宮本葉月:港湾間競争と航路再編成:寡占市場モデルを用いた分析,第33回土木計画学研究講演会
3. Mikio Takebayashi, Katsuhiko Kuroda, Hazuki Miyamoto and Takamasa Iwai:Network Equilibria Model of International Maritime Container Transport Market: Oligopoly Market, 1st Kobe Oxford International Maritime Seminar.
4. 竹林幹雄:寡占市場でのコンテナ貨物流動予測モデルと評価 -多階層均衡アプローチ-,土木学会関西支部「国際競争下における関西の港湾物流に関する研究委員会」講習会.
5. 竹林幹雄:国際物流研究の現状,土木学会国際交通ネットワーク戦略研究小委員会・(社)日本プロジェクト産業協議会共同シンポジウム「シームレスアジア時代における日本の物流」.
6. Mikio Takebayashi: Port Rivalry in Eastern Asia Container Transport Market, EASTS-IRG 2nd
Seminar, Shenzen.
7. 石倉智樹,竹林幹雄,下山彰宏:羽田空港における国際路線導入による航空市場への 影響に関する基礎的分析,第34回土木計画学研究講演会,2006.
8. 坂上聡史,竹林幹雄:国際航空旅客輸送市場のシミュレーションモデル化,第34計画 学研究講演会,2006.
9. 江川誠,竹林幹雄,黒田勝彦,津田俊介:ローコストキャリア参入市場の特性分析: 北米国内市場を対象として,第34回土木計画学研究講演会,2006.
(2005)
1. 竹林幹雄:わが国国内航空旅客輸送市場へのLCC参入に関する一考察,第31回土木計画学研究講演会
2. 原進悟,竹林幹雄,黒田勝彦:国際海上輸送におけるゲートウェイ機能の移動と港湾政策,第31回土木計画学研究講演会
3. 宮本葉月,黒田勝彦,竹林幹雄,原進悟:航路再編の影響を検討するための国際海上コンテナ貨物輸送市場モデルの構築,第32回土木計画学研究講演会.
4. 中邑庸介,竹林幹雄,黒田勝彦,吉田郁美:観光行動に着目した将来航空需要予測のための基礎的研究,第32回土木計画学研究講演会.
5. 津田俊介,竹林幹雄,黒田勝彦:Bi-level問題としてみた国内航空旅客市場モデルの構築,第32回土木計画学研究講演会.
(2004)
1. 竹林幹雄, 小八重晴子, 原進吾, 黒田勝彦:国際海運における空コンテナ取り扱いのモデル化,第30回土木計画学研究・講演会 (2004)
2. 原進悟, 竹林幹雄, 金井仁志, 黒田勝彦:国際海上コンテナ輸送市場モデルの開発:定期航路におけるループの戦略的再編,第30回土木計画学研究・講演会
3. 溝端翔平, 竹林幹雄, 黒沢直紀:複数ハブ空港下におけるリスケジューリング法に関する研究,第30回土木計画学研究・講演会
4. 三船善和, 竹林幹雄, 黒田勝彦:関西3空港における需要推計モデルの構築,第30回土木計画学研究・講演会
5. Mikio Takebayashi:Current Topics of International Maritime Transport
and Port Management, JICAプログラム, 近畿地方整備局
6. 竹林幹雄:世界の航空輸送市場の動向と日本の政策について,建設工学研究所学術講演会
7. 竹林幹雄:ネットワーク・キャリアの支配は永遠か,第29回土木計画学研究講演会
(2003)
1. 竹林幹雄,黒沢直紀:エアラインのイールド・マネジメントに関する試論 出発前のイールド管理と出発後のイールド管理,第27回土木計画学研究・講演会.
2. 竹林幹雄:複数滑走路のライフ・サイクル・コストと最適維持・補修計画,第27回土木計画学研究・講演会
3. 黒沢直紀,竹林幹雄:航空旅客輸送における最適スケジュール調整手法に関する研究,第28回土木計画学研究・講演会
4. 片山裕陽,竹林幹雄:航空旅客輸送市場におけるネットワーク競争のモデル化,第28回土木計画学研究・講演会
5. 金井仁志,竹林幹雄, 黒田勝彦,藤田智喜: 振り子型輸送を考慮した国際海上コンテナ輸送市場モデルの開発,第28回土木計画学研究・講演会
(2002)
1. 三好礼子,竹林幹雄,黒田勝彦,吉永保子:カボタージュ規制の緩和が国内航空旅客輸送市場に与える影響分析,平成14年度土木学会関西支部年次学術講演会講演概要集,2002.
2. 小八重晴子,竹林幹雄,黒田勝彦,飯田文夫:計量経済モデルを内蔵した国際コンテナ貨物輸送市場モデルの開発,平成14年度土木学会関西支部年次学術講演会講演概要集,2002.
3. 杉田孝,竹林幹雄,黒田勝彦,吉田純土:複数割引運賃下における最適座席供給数に関する一考察,平成14年度土木学会関西支部年次学術講演会講演概要集,2002.
4. 宮脇 信英,竹林幹雄,黒田勝彦,宮地賢次:ベトナム・ホーチミン市の港湾開発が東アジア海上コンテナ輸送市場に与える影響分析,平成14年度土木学会関西支部年次学術講演会講演概要集,2002.
5. 三好礼子,竹林幹雄,黒田勝彦,吉永保子:カボタージュ規制緩和が東アジア域内の航空旅客輸送市場に与える影響分析,平成14年度土木学会年次学術講演会
6. 小八重晴子,竹林幹雄,黒田勝彦,飯田文夫:ネットワークの外部性を考慮した社会資本投資の影響評価のための国内地域経済モデル,平成14年度土木学会年次学術講演会
7. 宮脇 信英,竹林幹雄,黒田勝彦,宮地賢次:ホーチミン市の港湾開発に着目した東アジアの海上コンテナ輸送市場の今後について,平成14年度土木学会年次学術講演会
(2001)
1.藤田智喜,竹林幹雄,大久保岳史,黒田勝彦:海上輸送を考慮した国際貿易モデルの動学化,平成13年度土木学会年次学術講演会(CD-ROM), 2001.
2.藤田智喜,竹林幹雄,大久保岳史,黒田勝彦:海上輸送を考慮した国際貿易モデルの動学的分析,土木計画学研究・講演集(CD-ROM),2001.
3.竹林幹雄,宮内敏昌,石村幸久,吉永保子,山本充伸,黒田勝彦:ハブ空港間の競争に着目した国際航空旅客市場のモデル分析,平成13年度土木学会関西支部年次学術講演会講演概要集, 2001.
(2000)
1. 黒田勝彦,竹林幹雄,大久保岳史,飯田文夫,三橋郁雄:SLBの利用を考慮したアジア-太平洋-欧州コンテナ貨物輸送市場分析,土木計画学研究・講演集,No.23(2),673-676, 2000.
2. 竹林幹雄,黒田勝彦,武藤雅浩,大久保岳史,:海上輸送を考慮した国際貿易モデルの開発,土木計画学研究・講演集,No.23(2),677-680, 2000.
(1999)
(1998)
(1997)
(1996)
(1995以前--整理途中)